Oyun geliştirme sürecinde benzer objelerin farklı verilere ihtiyaca duyduğu anlarla karşılaşırız. Örneğin 3 farklı düşmanın farklı hareket hızları, saldırı menzilleri gibi çeşitli verileri olur. İşte Scriptable Objects bu durumda harika bir tercihtir. Scriptable Objetcs, projemizde asset olarak bulunurlar ve çok az yer
Read More
Inheritance, class özelliklerini başka bir class’a aktarmaya denir. Ortak olan özellikler Base class’ında oluşturulur. Böylece alt class’lar onu istediği gibi kullanabilir ve farklı özellikleri de kendi classlarında oluşturabilirler. Haydi başlayalım! Öncelikle Base bir class oluşturuyoruz. Ardından gerekli değişkenleri oluşturuyoruz. Böylece bu değişkenler,
Read More
Unity Attributes, kod yazmamızı kolaylaştıran ve inspector’e görsel olarak iyileştirme yapabildiğimiz özelliklerdir. Genellikle, Inspector aracılığı ile atama yapmak, stringleri koda dokunmadan kolayca doldurabilmek, daha düzenli bir inspector kullanabilmek ve test sürecini hızlandırmak amacıyla kullanılır. Bir değişkene, methoda veya tüm sınıfa uygulanabilir. Böylece
Read More
Extension methods, istediğimiz bir tipe istediğimiz methodu giydirmemizi, onu “genişletmemizi” sağlar. Bu durumda tekrar tekrar kod yazmak yerine, tek bir methodla işimizi halledebiliriz. Örneğin int türünde bir değişkeni yazıp nokta koyduğumuzda ToString() adlı bir method görürüz. Kısacası int değerimizi string türüne çevirmemizi
Read More
Generics yapı, oluşturduğumuz sınıfın, methodun, interface’in veya parametrenin, belirli bir tip için değil, oluşturduğumuz şablonun yapısına uyan her tip ile çalışmasına olanak sağlayan bir yapıdır. Böylece her seferinde tip belirtip tekrar tekrar method, class yazmamızı engeller ve daha kaliteli, yönetilebilir ve esnek
Read More
En popüler dizayn kalıplarından biri olan State Pattern, temiz & sürdürülebilir kod yazmamızın en anahtar öğelerinden biridir. State Pattern, nesnenin davranışlarında kolaylıkla değişiklik ve geçiş yapmamızı sağlar. Bu kalıp özellikle yapay zeka, karakter hareketi yönetimi, day/night dönüşümleri gibi mekanikler kullandığımız zamanlarda, en
Read More